Nygift, utvilad och tillbaka bland slickepotter och degbunkar

Sådär ja. Ute på andra sidan bröllopet och bröllopsresan. Ute ur planeringsbubblan som hade en förmåga att lägga beslag på mina tankar och all min tid dag och natt. Ute i trädgården på jakt efter vårigt piff och pyssel. Och framför allt, tillbaka i köket och pysselhörnan.

Det här med att gifta sig kan jag rekommendera. Det är glädje och en boost för både kärleken och egot (värsta egodagen jag varit med om …). Men det ligger ju en del planering bakom det hela. Även om vi valde att ha ett litet intimt bröllop med bara de närmaste vännerna och familjen så är det ändå tjugosju tusen saker att komma ihåg, lista och pricka av från listan. Jag tänker att jag får återkomma med lite inspiration till er som kanske rentav går i giftastankar, till er som fortfarande bara drömmer om ett bröllop (det hade jag gjort länge innan Jonas fick för sig att fria) eller er som tänker att gifta om sig ju är en bra idé och en chans att få göra om det roliga en gång till. Det är ju rätt kul att snöa in på färgtema, trycksaker, överraskningar, bordsdekorationer och tyll.

Men till att börja med tänkte jag bjuda på några sammanfattande bilder (i väntan på proffsbilderna). Håll till godo!
Nygifta
Första suddiga mobilbilden på oss som nygifta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Herr och fru i kvällens photo booth.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Och så stack vi ju iväg på bröllopsresa, redan måndag morgon efter bröllopet. Målet var Barbados.

Solnedgång
Där sippade vi rom punch och åt fisk i alla dess former i två underbara veckor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vår fantastiska hemmastrand.

E&J

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Otroligt tjusiga snorklare.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
…som simmade med otroligt tjusiga havssköldpaddor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Och så lärde vi oss paddla bräda. Stående. Det var kul, både för oss och för dem på stranden …

På återseende hälsar fru Emma.

4 thoughts on “Nygift, utvilad och tillbaka bland slickepotter och degbunkar

  1. Den som väntar på något gått väntar aldrig för länge……. underbart att ha dig till sonhustru.
    Äntligen lite inlägg på bloggen, så som jag väntat.

    Kram M

Kommentera

