Första omgången rocky road …

… är ihoprörd. Och uppäten! Den hann knappt ens stelna. Så det lär bli minst en sats till innan jul.

Rocky road_bitar

Jag gör mina rockies med skumtomtar istället för marshmallows. Då blir det sådär härligt segt och inte bara sött. Och så vill jag ha cashewnötter och pistagenötter i. Vad blandar ni i? Jag har en känsla av att hela Sverige gör en lite egen variant på Leilas, som ju är lite av ett original vid det här laget.

Såhär blandar jag mina rockies.Där hittar ni även lite recept på fransk nougat och klassisk knäck.

Rocky road_form

Kommentera

