Adventspiffat ute

Jag är rätt sent igång med julfusket i år (till skillnad från förra året som kanske var lite väl extremt). Många är före mig, bland annat kollegorna som sitter på jobbet och recenserar glögg vid fikabordet sen ett tag tillbaka. Men lite adventpiff har jag tillåtit mig att pyssla med. Jag har planterat smågranar i krukor, samlat ljuslyktorna på lagom utsiktshöjd från vardagsrumssoffan och faktiskt till och med fuskat upp en ljusslinga.

Härom morgonen, när det var frost och kylgrader, gnistrade det därute och trädäcket tinade i solen så att det riktigt rök om det. En sån där magisk morgon som inte varit alltför vanlig den senaste tiden.

Och på kvällen lyser det numera mysigt därute i mörkret. Inte långt kvar till första advent nu, håll ut!

2 thoughts on “Adventspiffat ute

Kommentera

