Kvällens tetips

En kylig måndag som denna kanske ett tetips kan sitta fint? Under vinterhalvåret är en stor varm tekopp ungefär så nära jag kommer ett långt, varmt bad och kommer det i så små baljor får man dricka desto fler. Förra hösten tipsade jag om Johan & Nyströms tesortiment. I år ser favoriten ut såhär.

Kanelte som doftar himmelskt och ger ifrån sig massor av smak. Sprider härlig värme, om än inte lika mycket som ett bad.

Det här är en gammal goding som jag återupptäckte när jag botaniserade i tehyllan på Ica. Vilken lycka! Senast jag sprang på det var för tio år sen i en sån där härlig nittiotals-hippie-affär som knappt går att hitta längre. Hursomhelst. Fantastiskt gott och helt klart värt att provsippa!

2 thoughts on “Kvällens tetips

Kommentera

