Mangobellini och rabarberrazz

Jag lovade att återkomma om vad det skulle bli av rabarbermoset jag fick över när jag kokade saft i veckan. Det blev en somrig rabarberrazz.

Jag blandade:
2 msk rabarbermos
1 msk outspädd rabarbersaft
Några droppar lime
4 cl bacardi razz
Och fyllde upp med fruktsoda.
Toppade med frysta lingon.

I samma sommaranda bjöd jag igår på mangobellinis som fördrink. Enklare drink får man leta efter. Jag mixade en mango med 1,5 tsk florsocker till puré. Skedade upp 2 msk mangopuré i ett champagneglas och hällde på bubbelvin. Klart!

One thought on “Mangobellini och rabarberrazz

  1. Pingback: Årets drinkar « pepparkakshuset

Kommentera

