Vitaminkick

Det här med inspiration. Det är min grej! Ofta hittar jag den i tidningar, omgivningar och bloggar. Men på sista tiden har mina vänner överraskat med en himla massa inspiration. Som den här smoothiefrukosten. Den har jag blivit bjuden på hos Bea och Filip. Smoothie för mig har alltid varit yoghurt och frusna bär. Jag har till och med varit skeptisk mot att blanda i bananer i leken. Men efter att ha blivit bjuden på en smoothie utan nåt fryst i och med juice, banan och äpple så har jag fått ny inspiration.

Min standardsmoothie innehåller nu honungsyohgurt, en skvätt mjölk eller juice, banan, äpple, frysta bär och sen fyller jag på med det jag hittar i kylskåpet. I morse lyxade jag till min födelsedagssmoothie med färska jordgubbar och annanas.

Och hörrni. Våga prova att blanda i linfrön, blir en mer mättande smothie som man får tugga lite på. Ihop med linfröna har jag börjat ha i kanel, åter inte så gott (nåt av det, hallå, det är ju inte ens jul) men det är verkligen pricken över i:et! Våga prova! Se det som dagens utmaning ;)

Så nu är jag fast. Måste ha en vitaminkick varje morgon.

2 thoughts on “Vitaminkick

Kommentera

