Tant Grön – ett smultronställe mitt i vintern

Jag tror jag har sagt det förut. Åk till Tant Grön. Men se det som en påminnelse. Vi tog en sväng ut på bonnvischan igår och trots att snön slaskade och himlen var februarigrå så lyste det gröna huset när vi körde upp utanför. Vi njöt av prunkande ranunkler, blomarrangemang i fågelbon, sköra ljuslyktor och stora trädgårdsinstallationer.

image

Med oss hem fick vi dessutom med oss varsitt litet bakverk. Det är tredje systern (de första två driver Tant Grön) som med sitt bageri Tant Gräddelin bullar upp med den ena godbiten efter den andra.

image

Åkte hem och smaskade bakverk, drack cappuccino och njöt av ett vårigt inredningsmagasin.

Vad har ni för smultronställen där ni bor? Det kanske är här och nu vi ska skapa en lista som sen kan bli underlag för semesterplaneringen? Fyll på för all del!

3 thoughts on “Tant Grön – ett smultronställe mitt i vintern

    • Ja visst är det! Smultrongården är supermysigt det med. Jag brukar ta en liten butiker-på-landet-runda då och då. Tant Grön, Nasta welcome home, Smultrongården, Ovolin, Kvarnboden och så finns det några små mysiga butiker i utkanten av Kumla. Perfekt dagsverk :)

Kommentera

