Ett pepparkakshus bland andra

image

Med ett namn som förpliktigar var det bara att slå slag i saken. Det stora pepparkaksbaket. Efter att ha inspirerats av både gigantiska byggen och minihus landade jag i en kompromiss. Varför göra ett stort hus när jag kan göra ett litet? Varför göra ett när jag kan göra många?

Så det blev ett helt kvarter. Åtta små hus. Med åtta namn på. Det är nämligen namnen på våra julgäster. Jag har en idé om en annorlunda juldukning. Vi får se vad det blir av den.

9 thoughts on “Ett pepparkakshus bland andra

  1. Pingback: Istället för julblomma … « pepparkakshuset

    • Tack! Men asch, pyssla ska man ju göra för att man tycker det är kul. Har man sen dessutom en piff- och pysselblogg så måste man ju anstränga sig lite extra ;) Ett annat nöje kan ju t.ex. vara att ligga på soffan och käka praliner, inte helt tokig sysselsättning det heller! (Och när jag pysslat resulterar det ju ibland i praliner, oturligt nog …)

Kommentera

