Shopping och hemmapiff

Idag gjorde vi utvalda delar av Marieberg, shoppingcentret i Örebro. Vår strategi var; snabbt in – snabbt ut. Snabba var vi väl, hyfsat i alla fall. Men gud vad mycket folk! Vi påminde oss, bl.a. på Ikea, att hit ska vi bara åka på vardagar. Tänk att det kan vara så svårt att komma ihåg?

Men kassarna fylldes på och de fyllde i sin tur bilen. Ljus, minicupcakesformar, knäckformar(!), bullformar, lampor av alla de slag, spottar, ljuslyktor och tavellist på Ikea. På nyöppnade jätte-ÖoB fyndade jag en mindre springform, för höga fina kakor, efter ett tips från Victoria på Matplatsen. Och en smart stekpanna med höga kanter (så att man slipper putta löken över kanten varje gång man gör köttfärssås). Vi var också inne på XXL sport och vildmark. Nyöppnat även det, och herre min gud vad grejjer det fanns där. Allt mellan sporthimlen och vildmarksjorden. Väl värt ett besök om du har vägrna förbi.

20111008-175935.jpg

Väl hemma har det piffats och pysslats. Jag har sprungit runt som rena rama Maria toffsen Montazami och flyttat runt blomkrukor och ljuslyktor. Riktigt mysigt. Och om några månader flyttar jag om, delar upp och lägger till lite nytt så blir det nåt nytt av det hela. Det är det jag har längtat efter under alla huslösa år. Så nu vältrar jag mig i huspiffande. Vänta bara till det blir lite mer legitimt att börja tänka julpyssel, oj oj oj! Överhängande risk för en urspårad husägare…

Vad piffar ni med just nu? (och om ni vågar tänka tanken, vad tnker ni piffa med framåt jul?)

20111008-175902.jpg

20111008-175910.jpg

2 thoughts on “Shopping och hemmapiff

  1. Er tv-lösning är jag smått avundsjuk på… Tv-bänken är superfin! Var har ni köpt den? Tavellisten ovanför är också kul idé, man kan ju variera ”innehållet” allt från tavlor till ljus och pynt… :)

    • Tack! Den är helt nyinförskaffad, från Möbelhandlarn i Örebro. En tur dit nästa gång kanske? Tavellisten sprang jag på på Ikea, perfekt längd och allt! Här ska det, precis som du säger, hamna nån tavla eller två när jag fått tummen ur och skrivit upp alla mått på de framkallade bilder som ligger ock skräpar här sen i somras. Då blir det till att åka tillbaka till Ikea, synd! ; )

      Kram

Kommentera

